گروه فیدار

خواص امولسیون های قیر

خواص امولسیون های قیر

خواص امولسیون های قیر

خواص امولسیون های قیر

از گذشته بیشترین استفاده قیر امولسیونی پوشاندن سطح بوده است؛ بنابراین در اینجا خواصی از امولسیون موردبررسی قرار می گیرد که برای پوشش دادن سطوح نیاز است. با این وجود اصول ذکرشده کلی و مهم ترین خواص قیر امولسیونی به شرح زیر است:

  • پایداری

  • ویسکوزیته (به شکل دقیق تر رئولوِژی)

  • شکنندگی

  • چسبندگی

نیازهای متضادی برای خواص قیرهای امولسیونی وجود دارد. امولسیون ایده آل باید در شرایط انبارداری، حمل و نقل و کاربرد پایدار باشد اما بعد از کاربرد باید به سرعت بشکند و قیر باقی مانده دارای خواص ایده آل مانند چسبندگی قوی به سطح جاده و سایر سطوح مورد نظر باشد. امولسیون قیر باید دارای ویسکوزیته کم باشد تا کار کردن و کاربرد آن آسان باشد و بی نظمی اسپری شدن را حداقل بکند اما نباید به دلیل بی نظمی ها، شیب ها یا خمیدگی های جاده جریان یابد.

به طور کلی فرض بر این است که وقتی امولسیون می شکند قیر باقی مانده دقیقاً خواص قیری را دارد که برای ساخت امولسیون استفاده شده است، اما استثنائاتی هم وجود دارد. امولسی فایر استفاده شده ممکن است قیر بازیافت شده را اصلاح کند، به خصوص خواصی که مربوط به سطح می شود مانند چسبندگی. امولسیونهای پایدار شده با رس (Clay Stabilised) می تواند برای تولید فیلم های قیر استفاده بشود، این نوع امولسیون حتی در دماهای بالا جاری نمی شود. این نوع امولسیون برای پوشش بام و عایق کاری مناسب است. اصلاح کننده ها می توانند به صورت یک امولسیون به قیر امولسیونی اضافه بشوند. هر دو فاز پخش شده، جدا باقی می مانند تا زمانی که امولسیون بشکند بعدازآن مواد منعقدشده یک مخلوط یک نواخت در ابعاد میکرون از دو ماده امولسیفای شده قبلی را تشکیل می دهند.


شرکت تولیدی و صنعتی فیدار اصفهان، تولید بشکه فلزی صادراتی، بسته بندی و صادرات انواع قیر، فروش قیر  60/70 صادراتی، فروش قیر  80/100 صادراتی، فروش قیر  85/100 صادراتی و فروش قیر  40/50 صادراتی در بسته بندی بشکه فلزی صادراتی و پلی بگ. فروش قیر با بهترین کیفیت.

تماس از طریق ایمیل: info@feedar.co

 

 

5/5 - (2 امتیاز)
Share

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Share