گروه فیدار

بهبود خواص قیر/ آسفالت با استفاده از گوگرد

بهبود خواص قیر/ آسفالت با استفاده از گوگرد

بهبود خواص قیر/ آسفالت با استفاده از گوگرد

بهبود خواص قیر/ آسفالت با استفاده از گوگرد

گوگرد چیست؟

گوگرد در حالت خالص ماده ای زردرنگ و جامد است که در دمای حدود 119 درجه ذوب می شود و در دمای حدود 160 درجه افزایش ناگهانی در ویسکوزیته آن اتفاق می افتد و در حرارت های خیلی زیاد گازهای سمی So2 تولید می کند. وزن مخصوص گوگرد جامد دو برابر قیر است.

منابع تولید گوگرد چیست؟

بازیابی گوگرد از سوخت های فسیلی به منظور جلوگیری از آلودگی هوا و ایجاد خوردگی در دستگاه ها باعث می شود که مقادیر زیادی گوگرد در صنایع مختلف تولید شود. به علاوه تولید گوگرد در صنایع نفت و گاز ایران بسیار چشم گیر بوده و مقدار زیادی از آن مازاد بر مصرف است.

مصرف گوگرد برای اصلاح خواص آسفالت؟

بیش از 90 درصد از گوگرد تولید شده در سطح جهان برای تولید اسید سولفوریک استفاده می شود و فقط 8 درصد از گوگرد در صنایع مختلف مورداستفاده قرار می گیرد. به دلیل افزایش قیمت مواد نفتی، کاهش منابع هیدروکربنی از گوگرد در ساخت روسازی راه های آسفالتی استفاده شده است. استفاده از گوگرد در ساخت آسفالت سابقه ای حدوداً 100 ساله دارد و در سال های اخیر مقدار استفاده از گوگرد در ساخت آسفالت دستخوش تغییرات زیادی شده است که علت آن تغییرات قیمت گوگرد در مقابل قیر است به طوری که گران شدن مشتقات نفتی باعث افزایش گرایش به استفاده از گوگرد در تولید آسفالت و رویه جاده شده است. کشورهای آمریکا، انگلستان و کانادا ازجمله کشورهایی هستند که سابقه تولید و استفاده از آسفالت گوگردی در کشور خود را دارند.

عملکرد گوگرد در مخلوط آسفالتی و مکانیسم واکنش آن با قیر بستگی به درجه حرارت دارد به طوری که در دمای حدود 140 درجه سانتی گراد واکنش عمده ورود اتم های گوگرد در مولکولهای گروه نفتن آروماتیک قیر است. طی این فرایند قیر نرم تر می شود و همچنین چسبندگی بیشتری خواهد داشت؛ اما در دماهای بالاتر از 240 درجه سانتی گراد گوگرد همانند اکسیژن عمل خواهد کرد و باعث اکسیداسیون قیر و درنتیجه تولید گاز So2 می شود.

شرکت تولیدی و صنعتی فیدار اصفهان: تولید بشکه های فلزی صادراتی، بسته بندی و صادرات انواع قیر

ایمیل: info@feedar.co

5/5 - (3 امتیاز)
Share

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Share