گروه فیدار

کاربرد قیرهای پلیمری

کاربرد قیرهای پلیمری

کاربرد قیرهای پلیمری

کاربرد قیرهای پلیمری

در بسیاری از صنایع و بخصوص صنعت ساختمان سازی استفاده از محصولاتی که بتوانند مانع نفوذ و پیشروی آب گردند پیش بینی شده است. یکی از این نوع محصولات ، عایق های پیش ساخته یا ایزوگام است. عایق رطوبتی پیش ساخته ساختاری متشکل از یک یا چند لایه معدنی یا آلی، اشباع شده در قیر یا سایر افزودنی های شیمیایی است. قیر باقی مانده برج های تقطیر در فشار معمولی و خلاء است که دارای رنگ سیاه بوده و در درجه حرارت معمولی جامد ویا نیمه جامد است. قیر خود دارای گریدهای مختلفی می باشد.

کدام قیر برای تولید عایق های پیش ساخته مناسب است؟ استفاده از قیر 60/70 برای تولید ایزوگام مناسب نیست زیرا این نوع قیر به راحتی در دمای 49 تا 56 درجه سانتی گراد رونده میشود و در دماهای کمتر از 5 درجه سانتی گراد ترد و شکننده می شود. در صنعت عایق و ایزوگام هر اندازه که نقطه نرمی و نفوذ پذیری قیر بالاتر باشد، قطعا عایق تولید شده محصولی مناسب تر است.

چون قیر به تنهایی نمی تواند خواص لازم برای ساخت عایق های پیش ساخته را تامین کند لذا برای بهبود خواص  قیر به آن افزودنی های پلیمری اضافه می شود. دو نوع پلیمر که به طور عمده برای اصلاح قیر استفاده می شود و آمیزه های قیر/پلیمر را تشکیل میدهد عبارت اند از ترموپلاستیک رابرها (TR) و پلی اولفین ها مانند اتکتیک پلی پروپیلن (APP).

با استفاده از قیرهای پلیمری دمیده می توان عایق با پایه قیر پلیمری دمیده تولید کرد که دارای قیمت و کیفیت مناسب باشد. برای تولید قیر پلیمری دمیده می توان از مخلوط مازوت و وکیوم باتوم استفاده کرد که در این مخلوط مازوت نقش روغن نرم کننده و اصلاح کننده و وکیوم باتوم به عنوان چسب و خوراک استفاده می شود و محصول حاصل مزایای هر دو ماده را دارد.

شرکت تولیدی و صنعتی فیدار: تولید بشکه فلزی صادراتی، بسته بندی و صادرات انواع قیر

ایمیل: info@feedar.co

تلفن: 02126213068

5/5 - (6 امتیاز)
Share

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Share